Deákné Gál Anikó: Sales and operations planning. (2021) [Online educational package (e-learning lesson/topic)]
![]() |
Archive (MBZ és IMSCC archívum ZIP fájlban)
sales_and_operations_isbn_978-963-396-206-0.zip Download (1MB) |
English title
Sales and operations planning
English abstract
The curriculum introduces students to the basics of operations planning. Planning is the process that is aimed to influence the future by defining concrete targets, working out and modelling action plans to reach the goals that have been set. A strategic plan is developed to help the organization achieve its long-term vision. Conversely, operating plans involve the process of deciding what needs to be done to achieve the tactical objectives of the business. Operational planning is done to support strategic planning efforts. Scheduling deals with both time allocations and resource allocation for production of the required quantity. Operations’ planning is done as part of short-term planning. High level objective of operation’s planning is to decide the best way of allocation of labor and equipment as to find balance between time and the use of limited resources within the organization. Contents: 1. The different types of business plans; 2. The executive summary; 3. Company description; 4. Industry analysis &trends; 5. The competition; 6. Marketing plan & sales strategy; 7. Operations; 8. The financials. Exercise book (1. Revenue process planning; 2. Production (value) planning; 3. Manufacturing capacity and utilization; 4. Summary: revenue, production, machinery; 5. Human resources planning; 6. Material requirement planning; 7. Cost planning methods; 8. Summary exercise).
Item Type: | Online educational package (e-learning lesson/topic) |
---|---|
English title: | Sales and operations planning |
Date: | 2021 |
Lejátszáshoz szükséges keretrendszer: | Moodle |
Language: | English |
Learning Material Type: | e-learning package |
Target group: | Training type Educational type BSc/BA UNSPECIFIED |
Task Purpose: | operations planning knowledge; corporate design knowledge; knowledge of sales planning |
Copyright Holders: | Deákné Gál Anikó |
Official URL: | https://zek.uni-pannon.hu/index.php/hu/szervezet/t... |
Funders: | Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) Irányító Hatóság |
Department: | Pénzügy és Gazdálkodás Tanszék |
Faculty: | Gazdálkodási Kar Zalaegerszeg |
Additional Information: | ISBN 978-963-396-206-0 (HTML dokumentum); Kapcsolódó pályázat: EFOP-3.4.3-16 (Felsőoktatási intézményi fejlesztések a felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása érdekében) Kapcsolódó pályázati projekt: EFOP-3.4.3-16-2016-00020 (Innovatív megoldásokkal a BGE felsőfokú képzései minőségének és hozzáférhetőségének javításáért) Alprojekt: 7. Képzési kínálat modernizálása - digitális tananyagfejlesztés magyar és angol nyelven. Telepítési információ: Moodle2 vagy újabb ELMS-be, vagy IMS Common Cartridge 1.1 állományok kezelésére képes alkalmazásokba telepíthető (importálható). A ZIP archívum tartalma: Moodle2 ELMS-ben készült, HTML alapú digitális tananyag kurzusarcívuma MBZ (Moodle Backup File) és IMSCC (IMS Common Cartridge 1.1) formátumban. A mentési beállítások SingleHTML fájlokban találhatók, az informacio.txt adatokat tartalmaz a ZIP archívumról. |
Uncontrolled English Keywords: | sales planning, operations planning |
Subjects: | 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok > 05.02.03. Gazdálkodás és menedzsment |
Date Deposited: | 05 Feb 2022 13:29 |
Last Modified: | 05 Feb 2022 14:13 |
URI: | https://perepo-tananyag.uni-pannon.hu/id/eprint/25 |
Actions (login required)
![]() |
View Item |