Péter Erzsébet: Jeles leszek kereskedelmi vállalatokból. (2021) [Jegyzet, tankönyv]
Előnézet |
Szöveg
Peter_Erzsébet_Jeles_leszek_kereskedelmi_vallalatokbol.pdf Letöltés (4MB) | Előnézet |
Absztrakt, leírás
A kereskedelmi vállalatok tárgyhoz kapcsolódó jegyzet célja, hogy az olvasót megismertesse a kereskedelmi ágazat jellemzőivel, valamint a kereskedelmet alaptevékenységként ellátó vállalatok gazdálkodásával. Bemutassa, hogy hol a kereskedelem helye, szerepe, jelentősége a nemzetgazdaságban. A kereskedelem szervezetrendszerének, al- és szakágazati tagozódásának, valamint az ágazati szervezet és vállalati struktúra fejlődésének jobb megismertetése. Így segítheti a kereskedelmi vállalati gazdálkodás bonyolult összefüggéseinek megismerését, a problémák és az ellentmondások felismerését, értelmezését. Cél, hogy hozzájáruljon a kereskedelmi érzék, az elemző készség és az előrelátás képessége, a kalkulációs érzék, az alku- és az áttekintőképesség kialakításához és fejlesztéséhez és felkeltse az érdeklődést a kereskedelmi szakma elmélyültebb megismerése iránt. Fejezetek: 1. A kereskedelem helye és szerepe az értékteremtésben; 2. A kereskedelem helye az értéklánc folyamatban; 3. A kereskedelem jelentősége és funkciói; 4. Kereskedelmi vállalkozások alapítása és megszüntetése; 5. Kereskedelmi vállalkozások környezete; 6. A kereskedelem szervezete, a bolti és a bolt nélküli kereskedelem jellemzői; 7. A kereskedelmi vállalkozásokkal szembeni elvárások; 8. A kereskedelmi forgalmazás előírásai az Európai Unióban és Magyarországon; 9. A kereskedelmi vállalkozások struktúrája és koncentrációja; 10. Kereskedelmi vállalkozások technikai döntései; 11. Bolti kereskedelmi technikák; 12. Direkt értékesítési technikák; 13. Az áruk csoportosítása, forgalomképessége, megbízhatósága és minőségvédelem; 14. Kereskedelmi munka személyi feltételei.
Oktatási anyag típusa: | Jegyzet, tankönyv |
---|---|
Közreműködők: | Közreműködés típusa Közreműködő Email illusztrátor Püspök Krisztián NEM RÉSZLETEZETT |
Dátum: | 2021 |
Kiadó: | Pannon Egyetemi Kiadó |
Kiadás helye: | Veszprém |
ISBN: | 978-963-396-193-3 |
Oldalszám: | 144 |
Nyelv: | magyar |
Tananyag típusa: | jegyzet, tankönyv |
Célcsoport: | Hallgató típus Szak típus BSc/BA NEM RÉSZLETEZETT |
Feladatcél: | kereskedelmi ismertek |
Hivatalos webcím (URL): | https://konyvtar.uni-pannon.hu/images/docman-files... |
Támogatók: | Emberi Erőforrás Fejlesztési Operatív Program (EFOP) Irányító Hatóság |
Tanszék, intézet: | Alkalmazott Gazdálkodástani Intézet |
Kar: | Gazdaságtudományi Kar |
Kurzusnév: | Kereskedelmi vállalatok |
Megjegyzések: | A jegyzet az EFOP-3.4.3-16-2016-00009 számú "A felsőfokú oktatás minőségének és hozzáférhetőségének együttes javítása a Pannon Egyetemen" projekt keretében készült. |
Kulcsszavak: | kereskedelem, vállalatok, marketing, humán erőforrás - HR, áru, értékesítés, menedzsment, beszerzés, vállalkozás |
Szakterület: | 05. Társadalomtudományok > 05.02. Közgazdasági és gazdálkodástudományok |
Feltöltés dátuma: | 14 Júl 2022 13:14 |
Utolsó módosítás: | 14 Júl 2022 13:14 |
URI: | https://perepo-tananyag.uni-pannon.hu/id/eprint/37 |
Tétel nézet |